آموزش برنامه نویسی برای کودکان
اگر از ایجاد بازیها در Scratch لذت میبرید، حتماً آموزش برنامه نویسی برای کودکان کلاسهای برنامهنویسی Scratch برای بچهها و کلوپ کدنویسی Scratch ما را برای بچهها بررسی کنید. به هر حال، ما هم اکنون برای تعطیلات یک کلاس سرگرمی ویژه بازی Scratch برفی داریم.
در اینجا نحوه ساخت یک بازی Pacman در اسکرچ آورده شده است بیایید شروع به ساخت این بازی ویدیویی شگفت انگیز کنیم.
1. با پس زمینه خود شروع کنید
اولین کاری که باید انجام دهید این است که پس زمینه خود را ایجاد کنید. به طور پیش فرض، Scratch یک پس زمینه خالی ارائه می دهد. بیایید با کشیدن یک پیچ و خم روی پس زمینه شما شروع کنیم. در سمت راست صفحه، نماد کوه گرد را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
گزینه رنگ را انتخاب کنید و هر آموزش برنامه نویسی برای کودکان نوع پیچ و خم را بکشید. فقط مطمئن شوید که به جای استفاده از قلم مو، گزینه خط را برای کشیدن پیچ و خم خود انتخاب کنید.
چگونه یک بازی Pacman در اسکرچ بسازیم
در مرحله بعد، باید یک پس زمینه دیگر برای پایان بازی طراحی کنیم. برای پسزمینه پایانی خود، میتوانید هر پسزمینهای با متن GAME OVER روی آن انتخاب کنید.
2. جن ها را بکشید
اکنون که بکدراپها را آماده کردهاید، وقت آن است که شروع آموزش برنامه نویسی برای کودکان به کشیدن اسپرایت کنید. جن ما شامل Pacman، تمام نقاط و همه ارواح خواهد بود.
برای شروع، روی نماد گربه رنگ آبی گرد در گوشه پایین سمت راست کلیک کنید تا یک اسپرایت جدید بکشید. در آنجا، می توانید هر رنگ و شکلی را که می خواهید برای ایجاد اسپریت های خود انتخاب کنید.
اسپریت های گرد یا رنگی مربعی رنگی را بکشید و آنها را چندین بار کپی کنید. آن جن های تکراری را در سراسر پیچ و خم پخش کنید، به عنوان امتیازهایی که باید به ثمر برسند.
3. یک متغیر برای حفظ امتیاز و زندگی بسازید
به بلوک های متغیر بروید و یک متغیر با نام score ایجاد کنید تا امتیاز و متغیر دیگری به نام life ذخیره شود.
4. به بازیکن اجازه آموزش برنامه نویسی برای کودکان دهید تا Pacman را به حرکت درآورد و جهت را تغییر دهد
بیایید شروع به کدنویسی کنیم! اولین کار این است که وقتی از کلیدهای جهت نما استفاده می کنیم، Pacman خود را به حرکت در آوریم. ما باید برای هر جهت ممکن برنامه ریزی کنیم.
روی Pacman sprite کلیک کنید. به بلوک های رویداد خود بروید و بلوک وقتی پرچم کلیک شد را بیرون بکشید. سپس بلوک Forever و چهار بلوک If را از بلوک های کنترل اضافه کنید. برای هر بلوک If، کلید __ را فشار دهید؟ بلوک در شرایط سپس، باید دو بلوک را در داخل هر If اضافه کنیم. در زیر بلوکهای سنجش، بلوک نقطه در جهت___ و بلوک Move __ Steps را پیدا کنید.
بعد، مسیرها و مراحل را در جاهای خالی پر کنید. ما همیشه حرکت Pacman را 5 پله خواهیم داشت. جهت ما خواهد بود: 0، 180، 90، و -90.
5. کاری کنید که Pacman شما بخورد
برای اینکه Pacman غذا بخورد، لباسهای Pacman را در آموزش برنامه نویسی برای کودکان حین حرکت عوض میکنیم. برای کدنویسی، با بلوک When flag کلیک شده از بلوک های Event و بلوک Forever از زیر بلوک های Control شروع کنید. در Forever، سه لباس Switch را به بلوک های از بلوک های Look اضافه کنید. در بین هر یک از این سه بلوک یک بلوک Wait 0.2 Seconds از زیر بلوکهای Control اضافه کنید.
برچسب: ،