آموزش برنامه نویسی برای کودکان
مطمئن شوید اسکرچ جونیور که Pacman از آموزش ساخت آموزش برنامه نویسی برای کودکان بازی حرفه ای با اسکرچ دیوار پیچ و خم شما پرش نمی کند
برای اطمینان از اینکه Pacman به پیچ و اسکرچ جونیور خم زیبایی که شما طراحی کرده اید احترام می گذارد، باید تشخیص دهیم که Pacman چه زمانی رنگ سیاه را لمس می کند.
این پشته را با افزودن اسکرچ جونیور بلوک When Flag Clicked از بلوک های Event شروع کنید. سپس یک بلوک Forever و یک بلوک If را از زیر بلوکهای Control اضافه آموزش ساخت بازی حرفه ای با اسکرچ کنید. در شرایط بلوک If، Touching Color (مشکی) را قرار دهید؟ مسدود کردن آموزش ساخت بازی حرفه ای آموزش برنامه نویسی برای کودکان با اسکرچ بلوکهای سنجش در اسکرچ جونیور داخل بلوک If، یک بلوک Move -5 Steps از بلوکهای Motion اضافه کنید.
7. به Pacman چیزی برای خوردن بدهید آموزش ساخت بازی حرفه ای با اسکرچ و امتیاز بگیرید
ما مربع های قرمز رنگی در اسکرچ جونیور پیچ و خم خود داریم که Pacman قرار است آنها را بخورد و امتیاز کسب کند. بنابراین، بررسی خواهیم کرد که آیا Pacman هنگام آموزش ساخت بازی حرفه ای با اسکرچحرکت رنگ قرمز را لمس می کند یا خیر. اگر پاسخ مثبت است، اسپرایت رنگ قرمز را مخفی می کنیم و یک عدد را به متغیر امتیاز آموزش برنامه نویسی برای کودکان اضافه می کنیم.
این پشته را با افزودن بلوک When Flag Clicked از بلوک های Event شروع کنید. سپس بلوک Forever و یک بلوک If را از بلوک های Control اضافه کنید. در شرط بلوک اگر، رنگ لمسی (قرمز) را اضافه کنید؟ مسدود کردن بلوکهای سنجش و در داخل بلوک If، بلوک Wait 0.2 seconds را از بلوکهای Control، و Change score by 1 block را از بلوکهای متغیر اضافه کنید.
برای پنهان کردن اسپرایت رنگ قرمز، روی اسپرایت کلیک کنید و با برداشتن بلوک When flag clicked بلوک از بلوکهای رویداد، یک پشته را شروع کنید. سپس بلوک Show را از بلوکهای Looks اضافه کنید. در زیر آن یک بلوک Forever و یک بلوک If از بلوک های Control اضافه کنید. در شرط اگر Touching Pacman را اضافه کنید؟ بلوک از Sensing Blocks. داخل If، بلوک Hide from Looks را اضافه کنید.
8. کاری کنید که روح آموزش برنامه نویسی برای کودکان رنگش را تغییر دهد
برای اینکه روح شما رنگش را تغییر دهد، لباسهای روح را در حین حرکت عوض میکنیم. با شروع خواهیم کردبلوک وقتی پرچم کلیک شد از بلوک های رویداد. سپس بلوک Show را از بلوکهای Looks اضافه کنید. سپس بلوک Forever را از بلوک های کنترل اضافه کنید. در مرحله بعد، لباس Switch را سه بار از بلوکهای Looks به بلوک ____ اضافه کنید. در نهایت، بین این سه بلوک، بلوک Wait 0.2 seconds را از بلوکهای کنترل اضافه کنید.
9. روح را به حرکت درآورید
در مرحله بعد، باید کاری کنیم که ارواح ما در مسیر خاصی حرکت کنند. ما با بلوک When flag کلیک شده از بلوک های رویداد برای هر شبح شروع می کنیم (ما سه مورد را انجام خواهیم داد). سپس سه بلوک Forever را از بلوک های کنترل اضافه کنید.
اکنون بلوک Glide 1s را چندین بار به x: ___ & y: ___ از بلوکهای Motion اضافه کنید تا مطمئن شوید که روح در یک مسیر ثابت حرکت میکند. مقادیر x و y شما به طور خودکار هنگام بیرون کشیدن بلوک ها وجود خواهند داشت، زیرا آنها مختصات مکان فعلی روح جن شما هستند. مقادیر نمونه را می توان در تصاویر کد زیر مشاهده کرد. در حال حاضر ما برای هر شبح جداگانه برنامه نویسی می کنیم تا مسیر منحصر به فرد خود را ایجاد کنیم.
10. کاری کنید که Pacman وقتی توسط یک آموزش برنامه نویسی برای کودکان روح گرفتار شود بمیرد
اکنون زمان برنامه ریزی برای Pacman sprite است. اگر Pacman به هر یک از ارواح ما دست بزند، Pacman یک زندگی را از دست خواهد داد. در کل Pacman فقط سه زندگی خواهد داشت.
برچسب: ،